Plots zag ik een rijdend café!

Geplaatst: juli 16, 2011 in Uncategorized

Toen ik onlangs aan het shoppen was, draaiden plots alle hoofden één kant op. In de verte kwam iets aangereden dat nogal de aandacht trok… Een stuk of tien mensen zaten fietsend aan een soort bar en het bier leek rijkelijk te vloeien. Ik had echt geen idee wat dat was, maar het leek op een soort fietsend café.

Ik was het gevaarte al helemaal vergeten toen ik onlangs ontdekte dat zo’n ding ‘bierfiets’ genoemd wordt. Mijn beste vriend Google vertelde me dan ook dat een bierfiets dus wel degelijk een soort rijdend café is. Meestal zijn er acht personen die fietsen om de bierfiets voortuit te krijgen en dat de overige personen (tot dat ze moeten overnemen van de fietsers uiteraard) gerust kunnen genieten van een pintje. Ook is er altijd één chauffeur en een persoon die tapt.

19865.jpg

Ik vond het best een interessant ding en ging een beetje opzoeken over prijzen en dergelijke. Die variëren van 75 euro tot 100 euro voor een uur (veel is afhankelijk van met hoeveel personen je bent) exclusief de drank. Voor een hele dag betaal je al gauw 225 tot 275 euro. Best te doen voor een geslaagde en unieke dag met je vrienden! Of het concept nu al echt zo gekend is, betwijfel ik, maar het lijkt me zeker en vast eens de moeite!

Plaats een reactie