New York bezoeken; is het de moeite?

Geplaatst: juni 7, 2011 in Uncategorized

i-love-new-york.gif
Mijn oom is vorige maand naar New York geweest met zijn vriendin. Helaas was hij helemaal niet enthousiast over de Amerikaanse hoofdstad. Daar had hij echter verschillende redenen voor. En ik kan hem uiteraard wel volgen in bepaalde van zijn redeneringen. Maar niet alles wat hij zei, klopte ook. In deze blogpost nam ik even onder de loep waarom hij niet hield van New York en wat hij kon gedaan hebben om dit tegen te gaan.

“New York is te druk”

Een beetje een slecht argument. Elke hoofdstad is sowieso enorm druk. Indien je niet houd van drukke steden, dan moet je niet naar New York op vakantie vertrekken! In dit geval moest mijn oom zich beter informeren.

“De vliegtickets naar New York zijn enorm duur”

Hmm, ook dit is relatief. Het hangt er een beetje vanaf waar je je vliegtickets koopt natuurlijk. Goedkope vliegtickets naar New York zijn er zeker. Je moet gewoon een beetje zoeken, er zijn tal van degelijke websites op internet waar je je tickets kan bestellen op een zo voordelig mogelijke manier. Denk maar aan eBookers en Cheaptickets. Deze sites vergelijken de verschillende luchtvaartmaatschappijen en tonen u waar de tickets het goedkoopst zijn. In het geval van eBookers kunt u ook meteen uw hotel boeken. Dat is heel handig en zo moet u niet bij verschillende websites gaan boeken en betalen. Ik ben alvast enorm gewonnen voor het concept en ik denk dat er veel toekomst zit in dergelijke websites.

“New York zelf is weinig cultuur”
Bwa, dit vind ik maar vitterij. Wat versta je onder cultuur? Ok, je vindt natuurlijk geen colloseum in New York, of restanten van oude kastelen. Maar de Amerikaanse geschiedenis heeft wat mij betreft ook zijn charmes!

Plaats een reactie